Aan de vooravond van een nieuw avontuur

10 mei 2021 - Wageningen, Nederland

~ Een maandagavond in mijn kamer in Wageningen ~

Top 3 dankbaarheidsmomentjes vandaag:
- de mooie zonsondergang en baby gansjes in het kanaal
- telefoongesprek met een vriendin die ik al maanden niet meer had gesproken
- een huisgenootje had spontaan een hele lekkere taart met rabarber gebakken

Ik zit in mijn kamer en heb ambivalente gevoelens tegenover mijn reis. Over 3 weken vertrek ik. In juni sla ik mijn vleugels uit naar het zuiden, de bergen, de zee. Vrijheid en intuïtie volgen. Nieuwe talen leren en nieuwe mensen ontmoeten. Leven in het ritme van de natuur. In contact met mezelf en de aarde. Gaan met de golven.

De bus geeft me een enorm gevoel van vrijheid maar voel tegelijkertijd een grote cognitieve dissonantie. Zuinig rijden is een slappe poging om die 6000 km goed te praten, maar ik doe het toch. Ik ga zo bewust mogelijk rijden en zo minimalistisch mogelijk leven. Over duurzaam leven in een busje - hoe tegenstrijdig dat ook klinkt - zal ik nog meer gaan bloggen.

Wat ga ik al die tijd in het buitenland doen? Werken. Er moet nou eenmaal geld verdiend worden om mijn brandstof, eten, maandelijkse lasten, kleding etcetera te kopen. Ik heb een leuke online bijbaan van 15 uur per week die ik vanuit de bus kan uitvoeren. Daarnaast nog zo'n 3 uur online vrijwilligerswerk.

In mijn vrije tijd hoop ik veel te gaan wandelen in de natuur, wellicht een webshop op te zetten met macrame plantenhangers en sieraden, inline skaten in grote skateparks, eco-communities op te zoeken en genieten van wat er maar op mijn pad komt.

Ik hoop dat ik op mijn reis rust en harmonie ga vinden. En daarna met nieuwe energie thuis kan komen, opgeladen voor mijn Master-opleiding.

~ Waar ben jij dankbaar voor vandaag? ~