Dag 3 | Wandelen // Dag 4 | Chill!

8 augustus 2016 - Remetea, Roemenië

Goodmorning! Het is inmiddels alweer de 6e dag. Ik heb tijdens kamp wat notities gemaakt over wat we gedaan hebben, die gooi ik in deze blog. Het kan wat vaag en warrig zijn.

Dag 3
19:00 uur komen we toch echt weer de poort naar ons kerkje binnenlopen! :D met opgezwollen zweetvoeten en een uitgezuchte glimlach, want we hebben 8 uur lang gehiked! D: Het was echt afzien. Ik heb echt m'n grenzen verlegd! De 21 kilometer tocht die we hebben gelopen, is niet te vergelijken met een wandeling door de Nederlandse Veluwe! De paden waren ... waardeloos ;) losliggende keien en zand. Het doel was de top van de berg bereiken, dus we gingen sommige stukjes ook nog eens recht omhoog. Maargoed. Als je de kwaliteit van de paden, de afstand en zere voeten wegdenkt, was het een hele leuke wandeling. Het uitzicht was echt prachtig! Je kon zo ver kijken! Ik zal foto's bijvoegen. Een van de Roemeense meiden moest zelfs huilen toen we het uitzicht zagen, omdat het zo mooi was.

Een kilometer onder de top, was een veldje met een stromende waterbron. Er kwam schoon, koel mineraalwater uit, en hebben ons daarmee kunnen afkoelen. Dat was echt nodig, omdat het super heet was. Een paar boeren uit de omgeving hadden daar ook een stop gemaakt met hun tracker, en nu komt het! Wij mochten met ze mee rijden naar de top, in de aanhanger vol hooi!! Heeeel fijn, ook al was het nog maar een klein eindje.

Nu zijn we weer in het kerkje. Het lijkt ent onaf, of juist vervallen. De panelen op het plafond zijn niet helemaal compleet, en er zijn veel niet afgewerkte vensters enzo. Maargoed. Zo zien de meeste gebouwen er hier uit. De hekken van de huizen hebben wel echt hele mooie houtuitsnedes! Bloemen, vogels, patronen... De poorten naar de tuinen vallen heel erg op, omdat ze wat hoger zijn en allemaal decoratie hebben (hout).

We gingen hier al snel eten, helaas viel het best tegen na zo'n grote inspanning. Naomi en ik kregen droge aardappels met zuurkool. ;) wel lief dat ze er een potje vegetarische pathe bij hadden gezet! De niet-vega's kregen goulash: bord heet water met vlees, tomaat en aardappel.

Laat op de avond deden we een kampvuur. ♡ Er waren weer suuuperveel sterren te zien. voordat het kampvuur begon had ik met Atilla, Johanna en Eszter een soort van kennsmakingsspel bedacht. Het werkte zo: de groep wordt verdeeld in paren, 1 Nederlander en 1 Hongaar. De Nederlander zingt een liedje en de Hongaar moet het nazingen. En dan andersom. Leuk is om er een dansje bij te doen. ;) toen ik het voorstelde aan de Nederlandse groep, was iedereen een beetje te moe om het vanavond te doen. Maar eenmaal om het kampvuur heen, gingen we toch liedjes zingen. HOW IS IT? GOOD. HOW WAS IT? BETTER. HOW WAS IT? BOOM. En Van voor naar achter van links naar rechts, en toen vertaalden zei het in het hongaars. Blijkbaar kennen zij ook 'hallo ik ben ko en ik werk im d eknppjes fabriek'. ;) dus daarvan deden we een canon. ;) zij hadden ook nog een paar leuke liedjes en zelfs nog een dans. 'Neu ietsie peu ietsie neu...' . Daarna gewoon lekkere muziek op de boxen, klassiekers en top 40. Beetje zitten en liggen, om naar de sterren te kijken. ♡
Ik heb iets van 4/5 vallende sterren gezien. :) 1 was echt superdichtbij, groot, lang. Lekker wensen.

Maargoed toen was ik echt heel moe. Brakke nacht en m'n zwaarste wandeling tot nu toe. Heb toen als een roosje geslapen op brams fijne matje (omdat ik op de mijne echt niet kan slapen) en het kussentje dat ie voor me heeft gemaakt van een slaapzakzakje en handoeken.

Dag 4
Nu is het ochtend, dag 4. We hebben weer lekker en uitgebreid ontbijt. ik vind het zo lief dat onze gastgezinbuddies alles regelen voor ons! Aanruimen, afruimen, afwassen, koken... Johi verzorgt naomi
Noodles en dikke witte broodsneden met vegetarische salade (geitenkaas, ei, ...)

Middag! Dag 4. 15:00 uur
Net lekker gekaart met rory roos maaike en bram. Het is zooo heet! En vanwege de cultuurverschillen mogen de meiden niet in bikini maar met mn boho groene hempdje om mn hoofdgeknoopt en sportshort overleef ik het wel. Zit nu lekker in het kerkje, daar is het wat koeler.

Straks is als het goed is de spaghetti klaar! ^^ #lunch. We hebben net ook al lekker brood op in de eetkamer achter in het kerkje. Er stond een potje jam, dus ik vroeg aan Andrea door wie het gemaakt had. Blijkbaar haar ouders. Zo schattig en lief en luxe en leuk.

Ik weet nu even snel niet wat we voor de rest die dag hebben gedaan, maar omdat we nu naar Tg Mures gaan zal ik dat later in een blog gooien.