Dag 2 en 3 | Een en al avontuur!

6 augustus 2016 - Remetea, Roemenië

Sziaaa! Wat schijnt de zon hier lekker! :D Het is nu 8:30 uur 's ochtends en we staan voor de kamplocatie op het punt te vertrekken. We gaan zometeen de berg die we in de verte kunnen zien, beklimmen. 4 uur heen 4 uur terug. Afzien! Hopelijk is het het uitzicht waard.

Onze kamplocatie is echt super exclusief! Een houten kerkje midden in de Roemeense bergen. Er is een grote zaal, een aantal slaapkamertjes en badkamertjes en een keuken. Het plafond is speciaal voor ons geschilderd, er zit een foto'tje in het album.

Het is nu dus dag 3. 1 nachtje in het gastgezin gehad en 1 in dit kerkje. Ze waren allebei behoorlijk kort haha. Ik mag echt niet klagen over mijn bed in het gastgezin, en de kamer, en alles. Maar 's nachts.... Er zat een waakhond voor ons raam die de hele nacht aan het schreeuwen was. Maargoed. Achteraf gezien was dat nog een aangenaam geluid. Vanacht was het het (sn)urker mannenkoor.. Tot half 5 wakker gelegen en half 7 werden we gewekt, woohooo. Maar het zonnetje schijnt en het is super gezellig! Dus de nachten, tja, daar laat ik de pret niet door bederven.

Gisterenochtend kregen we lekker ontbijtje bij ons gastgezin: chocoladecroissants, lekkere zoete lange broodjes waarvan ik de naam niet weer, yoghurtjes en thee. Zo luxe vergeleken met de andere gastgezinnen! Aan de ene kant vind ik het heel fijn dat we bij de familie Molnar zitten, we krijgen echt goed te eten. Zelfs vezelyoghurtjes van Danone! Maar aan de andere kant maken we de échte armere Roemeense cultuur niet mee. Dat vind ik wel weer jammer. Van verhalen van Bram hoorde ik hele andere dingen: zijn gastgezin buddy is er nog niet dus de eerste avond was hij alleen met de vader des huizes. Kon geen woord Engels haha. Was heel awkward geweest. Maar je wordt wel echt meer in de Roemeense cultuur gegooid op die manier, ons gezin is best Westers.

(Wordt vervolgd ^^)