We zijn er! #Roemenië

4 augustus 2016 - Vălureni, Roemenië

Goedemorgen! Het is hier nu 7.43 uur. In Nederland dus 6.43 uur.

We zijn gisterenavond rond 19:30 aangekomen in het dorpje Valureni. Alle huizen liggen aan 1 straat! Het is zo klein. Toen we binnenreden met de bus, stonden een paar gezinnen al klaar om ons toe te lachen en te zwaaien. We zagen ook veel Roma, met van de mooie jurken. Aan het eind van de straat stond het kerkje. Heel mooi en schattig! Ik zal binnenkort een foto daarvan toevoegen aan het fotoalbum (laat even in de reactie achter of jullie die kunnen zien!).

Bij het Hollandhuis, een buurthuis aan het einde van de straat, stonden de Oekraieners en Roemenen ons op te wachen met bordjes met 'welkom', cake, slingers en drinken. Wat een leuke ontvangst! Johanna, het meisje waarbij Naomi en ik in het gastgezin zitten, droeg onze koffers echt lief. Binnen in het huis stonden allemaal stoelen klaar en een soort van beamer waar een diavoorstelling op te zien was: foto's van vorige uitwisselingen.

Endre, de dominee van het dorpje en de vader van Johanna, deed het praatje. Echt een ice breaker, hele chille man! Sfeer zat er meteen goed in. Leuk accent heeft ie ook. ;)

Daar zagen ook al een paar andere leden van ons gastgezin, de moeder (Andrea) en het zusje van Johanna (Eszter). We hebben het echt getroffen hoor met het gastgezin. :) ze kunnen echt heel goed Engels, en zijn heel aardig. Johanna heeft zelfs dezelfde muzieksmaak! :) Hardrock, punk.

Maar over een halfuur begint het programma dus ik vertel vanavond of morgen verder! Nu opstaan. Benieuwd naar het ontbijtje. Denk dat het prima is, aangezien we gisteravond heerlijk hebben gegeten.

Szia!

1. Mam:
    4 augustus 2016
    Leuk Juul, om zo met je mee te lezen!
    Klinkt goed en hartelijk allemaal. Jullie zijn nu als t goed is de bergen in gegaan voor kamp. We horen wel weer als je terug bent.
    X
    P.s: is je koffer al open? ;-)